FAQ Crew Department
Hoe gaat het in zijn werk bij Crew Department?
Je kan op 2 manieren aan een klus komen:
1. Wij benaderen je persoonlijk via de mail;
2. Wij zetten diensten open in de app waarvoor je jezelf kunt aanmelden en dan plannen wij je in.
Kan ik als ZZP-er bij jullie aan de slag?
Dat kan zeker!. Als je bent ingeschreven bent bij de KvK en beschikt over een KvK- en BTW-nummer kun je via ons als ZZP-er aan het werk.
Wat als ik geen ZZP-er ben? WORD UITZENDKRACHT!
Je kunt je ook via ons laten verlonen voor je gewerkte klus. Dan heb je geen omkijken naar de financiële administratie die bij het ZZP-schap hoort. Dan regelen wij bijna alles voor je.
Het enige dat jezelf nog even moet regelen, als je voor een bepaalde periode veel voor ons aan de slag gaat, is je loonheffingskorting bij ons aan te zetten. Dit kun je doen door een ingevuld loonheffingsformulier naar ons te mailen. Ga je daarna bij een andere werkgever veel aan de slag, laat het dan bij ons uitzetten door ons te mailen dat het weer uit mag en vanaf wanneer.
Heb je hier nog meer vragen over, mail of bel ons dan op info@crewdepartment.nl of 030 – 20 420 06.
Wat ga ik verdienen?
Op het moment dat we een passende klus voor je hebben, kunnen we je laten weten wat het tarief is voor die klus. Dit kan namelijk verschillen per functie of opdrachtgever. Wij leggen je altijd eerst een tarief voor waarmee je wel/niet akkoord kan gaan.
Er zit altijd een verschil tussen een ZZP-tarief en een verloontarief. Dit komt omdat een ZZP-er zelf verantwoordelijk is voor de afdracht van belasting, bepaalde verzekeringen en het opbouwen van pensioen.
Jullie geven aan niet meer te werven voor functies, wat nu?
We hebben sinds onze start veel aanmeldingen binnen gekregen. Helaas zijn wij nog niet in staat om iedereen een fijne klus te bieden. Hou daarom onze website en socials in de gaten voor updates en probeer het anders volgend jaar gewoon nog een keer.
Hoe kan ik mij aanmelden voor diensten?
Wanneer je inschrijving compleet is, ontvang je inloggegevens van onze app. In de app kun je je beschikbaarheid doorgeven, klussen inzien en je aanmelden voor openstaande klussen. Je bent pas officieel ingepland als je een opdrachtbevestiging hebt ontvangen.
Wij plannen nooit zomaar iemand in en zullen altijd per mail of telefonisch contact met je opnemen voor we je inplannen. Wanneer je je aanmeldt voor een dienst in de app, betekent dit dus niet dat je definitief bent ingepland. Het is altijd goed om even te bellen of een mailtje te sturen als je je aanmeldt voor een dienst in de app.
Ik ben ingepland voor een dienst, wat nu?
Je hebt een getekend contract of modelovereenkomst met ons en een opdrachtbevestiging ontvangen. Je ingeplande dienst(en) kun je zien in de app onder Mijn Diensten. Voordat je aan de slag gaat ontvang je vanuit ons nog een briefing met extra informatie over de locatie van de klus, hoe je er kunt komen, en in het geval je overnacht ontvang je daar ook informatie over.
Je opdrachtbevestiging bevat informatie over de specifiek geldende omstandigheden van je ingeplande klus zoals het tarief. In je opdrachtbevestiging kun je ook lezen waar (in het geval je ZZP-er bent) je factuur naartoe kan en onder vermelding van welke gegevens.
Krijg ik reiskostenvergoeding?
Jazeker. Als je met de auto komt ontvang je €0,25 per KM. Reis je met OV worden deze kosten 100% vergoedt, mits je een uitdraai van de gemaakte kosten bijvoegt. Een ZZP-er zet de KM’s of reiskosten op de factuur erbij, een verloner zet het na de klus op de mail naar crediteuren@crewdepartment.nl.
Kan ik op locatie blijven slapen? En hoe zit het met catering?
Wanneer je meerdere dagen achter elkaar op hetzelfde event werkt kun je in de meeste gevallen dichtbij de locatie overnachten. Wanneer dit niet het geval is, zullen wij kijken naar mensen die dichtbij de locatie van een event wonen en dus een korte reistijd van en naar locatie hebben. Catering is altijd aanwezig.
Kan ik bij jullie ook terecht als ik op zoek ben naar personeel?
Dan ben je bij ons ook zeker op het juiste adres. Wij hebben meer dan genoeg gekwalificeerde kandidaten, die graag ondersteuning bieden op jullie event. En we nemen alles rondom werving, selectie, arbeidscontracten en salaris voor jullie uit handen.
Bel naar 030 – 20 420 06 of stuur een e-mail, naar info@crewdepartment.nl. Een van ons neemt zo snel mogelijk contact met jullie op om te kijken wat we voor jullie kunnen betekenen.
Kan ik als vrijwilliger aan de slag?
Je kunt niet als vrijwilliger via Crew Department aan de slag op evenementen. We kunnen je wel opnemen in ons bestand zodat je op de hoogte wordt gebracht wanneer we vrijwilligers nodig hebben. Verder verwijzen we je graag door naar Stichting KEES, een culturele vrijwilligers-vacaturebank.
Mocht het antwoord op je vraag er niet tussen zitten, mail of bel ons dan op: info@crewdepartment.nl of 030 – 20 420 06.